logotyp
Login

Lyžařský kurz 1. třída + 3.A třída

Máme ve škole odvážné učitele, žáky, i rodiče. Vždyť vyrazit na lyžařský kurz s partou prvňáčků, pro které je to většinou první akce bez rodičů, pustit děti na hory či odjet od rodičů, plyšáka a dalších hraček, kus odvahy chce. Ale my učitelé víme, jak na to (už jsme jeli mnohokrát), rodiče nám důvěřují (děkujeme) a děti jsou borci. J Rovnou je třeba říci, že to všichni zvládli skvěle.

V pondělí 28.2. jsme na jarní prázdniny navázali lyžařským kurzem pro naše nejmenší. Ty doplnila parta již zkušenějších třeťáků z Áčka. Počasí bylo nádherné a cesta do Bedřichova v Jizerských horách uběhla rychle. Penzion Bajama byl opět skvěle připravený. Všude čisto, postele povlečené, v jídelně už čekala svačinka. Zvládli jsme se rychle ubytovat a po výtečném obědě jsme vyrazili na první lyžovačku. Odpolední ježdění bylo ve znamení prvních lyžařských pokusů pro více než 10 dětí a ostatní se především seznamovali s místními podmínkami. Velké pokroky dělali všichni. Večer pak byl seznamovací a plný nejrůznějších her.

I úterní ráno nás vítalo sluníčkem. Snídaně, převlékat a rychle na sjezdovku. Pro začátečníky další den pokroku. Všichni již jezdí na vleku a zvládají jízdu v pluhu. Velká chvála patří p. uč. Machové a p. uč. Kyselovi! Ale i pokročilejší lyžaři na sobě pracují. Třeťáci s p. uč. Kolečkářovou se věnují zejména stabilitě a mé družstvo prvňáčků pracuje na zlepšení postavení lyží a tlaku do kolen. Nebudeme přece při jízdě sedět jako na židli, že. Večer je plný písniček.

Středa. Krása střídá nádheru. Opět sluníčko. Někteří již mají obličej jako negativ pandy. Bílé oči zpod brýlí a opálené tváře. Střídáme Pastviny i Malinovku (prudší kopec). Odpoledne se mé družstvo vrací až k chatě na lyžích. Cesta „kolem světa“ přes louky, silnici, les i lávku přes potok je díky sněhu sjízdná. A trocha dobrodružství je vždycky super. Večerní program proměnil lyžaře v děti robotí. Ozoboti je chytli a už nepustili. Vznikají pestrobarevné dráhy, po kterých ozoboti, malí robůtci, jezdí tam a zpět, otáčejí se, tancují. I na kytaru opět došlo.

Ve čtvrtek nás čekala změna. Jedeme lyžovat na Severák. Ušetřili jsme sílu, nemuseli jsme chodit těch 10 minut k vleku, ale autobus nás odvezl od chaty až k areálu. Severák je o trošku větší a má více sjezdovek. Začátečníci již suverénně brázdí sjezdovky a všichni ostatní zjistili, že zvládnou vyjet i ve dvou na vleku typu kotva. Pro velký úspěch jsme večer opět vytáhli ozoboty.

Páteční ráno bylo trošičku zamračenější (už jsme byli rozmlsaní sluníčkem), ale nám to nevadí. Opět vyrážíme jezdit. Všichni jezdíme v Bedřichově na Pastvinách. Paráda! Večer je na řadě diskotéka s karnevalem. Spousta superhrdinů, roztomilých zvířátek, princezen, sportovců a dalších postav řádí v barevných diskosvětlech až do večerky.

Sobota je posledním dnem kurzu. Ranní balení kufrů je vždy postrach všech. Ale zvládli jsme to. Ještě jsme si užili dopolední lyžování, oběd, předali jsme diplomy všem šikovným lyžařům a pak nás čekala cesta do nížiny.

Jsem rád, že jsme po roční pauze opět mohli na hory vyjet. Věřím, že si to děti užily. Já moc. Z několika dětí jsou teď, dle jejich tvrzení, nejlepší lyžaři z rodiny J. A právě rodičům, kteří dětem lyžařský kurz umožnili, patří velké poděkování. Už teď se těším na naše další akce.

Jakub Černý

Fotoalbum: https://photos.app.goo.gl/EhkMXyFSVK8cUt8L8

Zpět na hlavní výpis

DŮLEŽITÉ INFORMACE

Zápis do první třídy ZŠ

V sekci "Oficiální dokumenty školy" jsou výsledky zápisu do prvního ročníku pro rok 2023/24

NÁSTĚNKA

Pronájem prostor školy

Nově zrekonstruované hřiště
s umělým povrchem, vybavená PC učebna a tělocvična pro
menší skupinu sportovců
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.