Bakovská 7,
Mladá Boleslav
tel. 326 331 933
email: zsdebr@seznam.cz
Datová schránka - ID: t8bia6i
číslo účtu: 51-6902640207/0100
O nás
Proč si vybrat právě naši školu...
Proč k nám do školy?
Protože „Každá cesta k cíli, byť je dlouhá a složitá, je stejně důležitá, jako cíl sám.“
Škola
- nachází se v pěkném prostředí ve spojení s přírodou, které využíváme ve vyučovacím procesu i jako školní družina
- dobré materiální zázemí a vybavenost, standardem je interaktivní tabule v každé učebně
- je malá a přehledná pro všechny žáky, rodiče, učitele
- všichni učitelé a žáci se znají navzájem, v rámci školy odpadá anonymita jedince, která je běžná na velkých školách
- pečuje o stabilitu a bezpečnost školního prostředí
- je monitorována kamerami, čímž je zajištována vyšší bezpečnost žáků a ochrana majetku žáků i školy
- interiér školy je vkusně, esteticky a podnětně vyřešen a upraven, což podněcuje také estetický a duševní rozvoj žáků
- podporuje ekologické chování žáků (sběr papíru, ….. úklid okolního prostředí)
- podporuje slabší prostřednictvím sbírek (podpora léčby nemocného chlapce, opakovaně podpora zvířecímu útulku,..)
Žáci
- jsou středem zájmu všech zaměstnanců školy, vše se v naší škole děje pro žáky
- jsou vedeni k porozumění a vzájemnému pochopení, komunikaci a spolupráci
- se dobře orientují v prostředí naší pěkné, malé a přehledné školy i v jejím okolí
- mají možnost se podílet na chodu a dění školy prostřednictvím žákovského parlamentu
- mají v učitelích své průvodce, rádce, pomocníky
- mají prostor k seberealizaci v rámci třídy a školy a zároveň i na veřejnosti (akademie, talent, výstavy)
- mají možnost k porovnávání svých znalostí a dovedností s žáky jiných škol
- mohou své požadavky, problémy sdílet a řešit ihned a bez obav se svými učiteli
- znají všechny učitele a zaměstnance školy, vědí kdo je kdo, odpadá anonymita
- se vzdělávají nejen v prostorách školy, ale také v prostřednictvím exkurzí a výletů v různých firmách, organizacích a společnostech, muzeích, galeriích, ….
- s SPU atd. ….. jsou úspěšně integrováni
- 1. stupně mohou trávit čas ve školní družině
- mají krom svých učitelů také možnost porady se školním psychologem a jeho pomoci
- mají jasně a srozumitelně stanovena svá práva a povinnosti
- organizují své aktivity ve škole prostřednictvím třídní samosprávy
Rodiče
- jsou pro nás partneři ve výchově a vzdělávání dětí
- s námi mohou konzultovat v případě potřeby otázky týkající se jejich dítěte a jeho vzdělávání a výchovy
- mohou se obracet na zaměstnance školy se svými problémy týkající se výchovy a vzdělávání jejich dítěte
- mohou konzultovat v době, která jim vyhovuje a které se umíme přizpůsobit a domluvit se na ní
- mohou využívat různé formy komunikace s vyučujícími - osobní kontakt, e-maily, telefony, sms, Bakaláři - komens, žákovskou knížku
- zveme ke spolupráci (ŠvP, výchova k volbě povolání), ke vstupu do školy či do výuky v případě zájmu či potřeby, podporujeme rodiče v jejich práci s dětmi
- mohou pravidelně sledovat výkony svých dětí při veřejných aktivitách – školní akademie, Talent, sportovní soutěže, akce PRST - odpoledne pro rodiče a jejich děti
- mají možnost účastnit se akcí pořádaných školou - kulturních, sportovních, uměleckých, zábavných v rámci PRST, spaní ve škole, akce školní družiny, škola v přírodě
- podílejí se na vzdělávacím procesu – pořádají besedy o svých profesích s žáky školy v rámci výchovy k volbě povolání
Učitelé
- jsou zkušení odborní pedagogové s odpovídajícím vzděláním
- mají rádi svou práci, rádi učí, jsou tu pro své žáky
- mají k žákům partnerský vztah založený na vstřícnosti, komunikaci a vzájemné spolupráci
- respektují osobnost a individualitu žáka, pečují o jeho všestranný rozvoj v oblasti vzdělávání a výchovy
- jsou tu pro své žáky nejen jako učitelé, ale i jako průvodci, rádci a pomocníci v oblasti vzdělávání a výchovy
- vytvářejí podmínky a dávají žákům dostatek prostoru k jejich rozvoji a seberealizaci
- naslouchají svým žákům, jejich přáním, potřebám a zajímají se o žáka jako celistvou osobnost s vlastním názorem a postojem, s jeho přáními, radostmi i starostmi
- zajímají se o své žáky a jejich život v souladu s potřebami žáků, nejen o to, že „ mají pracovat/učit“
- jdou příkladem svým žákům v oblasti zdravého životního stylu, všichni učitelé jsou nekuřáci, věnují se sportu a sportují i se svými žáky (ŠvP)
- pomáhají žákům řešit problémy vzniklé v souvislosti se vzděláváním i vyplývající z běžného života žáků
- vedou a pečují o třídní kolektivy, aby tyto byly tolerantní a respektující své jednotlivé členy a zároveň respektující zájmy celku (třídy, školy)
- usilují o začlenění každého jednotlivce do našeho školního společenství, dbají na pohodu a vzájemný prospěch jednotlivce i společenství
- dbají na co největší zapojení a aktivitu žáků v procesu učení
- zpestřují dětem běžnou výuku dalšími výchovně - vzdělávacími aktivitami a vytvářejí prostor pro učení prostřednictvím propojení s praxí, přičemž dbají na souvislost a návaznost na výchovně vzdělávací proces dle švp ( návštěvy jiných měst, divadel, kin, výstav, besed s odborníky z praxe a jiných vzdělávacích pořadů, tematické výlety a vycházky,…)
- radují se se svými žáky z dosažených úspěchů, zamýšlí se nad příčinami neúspěchu, hledají společně cesty vedoucí k nápravě a zlepšení
- řeší vzniklé problémové situace ihned, „nezametají problémy pod koberec“, byť tato řešení a jejich event. zveřejnění nemusí být vždy „populární“… cílem pedagogů je však bezpečné prostředí pro naše žáky
- spolupracují s rodiči v oblasti výchovy a vzdělávání jejich dětí, naslouchají jim, hledají, nabízejí a doporučují možná či potřebná řešení, radují se z dosažených úspěchů
- spolupracují s rodiči v oblasti mimoškolních aktivit
- spolupracují s odbornými institucemi – psychologické poradny, magistrát, policie, tisk, zájmové a společenské organizace, OSPOD, instituce zabývající se prevencí sociálně-patologických jevů,
- průběžně a systematicky se dále vzdělávají a rozšiřují své kompetence
- pečují o pěkné a kultivované školní prostředí
- podněcují a vedou děti k etickému chování a jednání
Školní vzdělávací program „Kvalitní vzdělání ve všech směrech“
- dbá o celkový vyvážený rozvoj ve vzdělávání a výchově žáka
- podporuje jazykové vzdělávání - od 1. třídy učíme AJ, od sedmé třídy si mohou žáci zvolit volitelný předmět AJ a tak navýšit svou jazykovou výuku o dvě hodiny, pracujeme s materiály z prestižního vydavatelství Oxford, British Council, Mary Glasgow, Cambridge, spolupracujeme s Evropským centrem jazykových zkoušek a umožňujeme žákům připravit se a vykonat tyto zkoušky přímo v naší škole
- podporuje sportovní rozvoj žáků - sportovní dny, sportovní soutěže, škola v přírodě zaměřená na sport, lyžařské výcviky, venkovní plavecký bazén, žáci mohou jezdit do školy na kole - mají prostor pro kola, umožnujeme netradiční sporty
- při výchově a vzdělávání používáme moderní i tradiční osvědčené metody a postupy
Ocenění školy
https://eshopschool.scio.cz/Oceneni?r=23254
Masarykovu základní školu v Debři díky její poloze navštěvují děti z přilehlých obcí
- Bítouchov
- Bradlec
- Bukovno
- Čistá
- Dalešice
- Dalovice
- Debř
- Hrdlořezy
- Josefův Důl
- Mladá Boleslav
- Podlázky
- Zvířetice