O nás

Proč si vybrat právě naši školu...

Proč k nám do školy?

Protože „Každá cesta k cíli, byť je dlouhá a složitá, je stejně důležitá, jako cíl sám.“

Škola

  • nachází se v pěkném prostředí ve spojení s přírodou, které využíváme ve vyučovacím procesu i jako školní družina
  • dobré materiální zázemí a vybavenost, standardem je interaktivní tabule v každé učebně
  • je malá a přehledná pro všechny žáky, rodiče, učitele
  • všichni učitelé a žáci se znají navzájem, v rámci školy odpadá anonymita jedince, která je běžná na velkých školách
  • pečuje o stabilitu a bezpečnost školního prostředí
  • je monitorována kamerami, čímž je zajištována vyšší bezpečnost žáků a ochrana majetku žáků i školy
  • interiér školy je vkusně, esteticky a podnětně vyřešen a upraven, což podněcuje také estetický a duševní rozvoj žáků
  • podporuje ekologické chování žáků (sběr papíru, ….. úklid okolního prostředí)
  • podporuje slabší prostřednictvím sbírek (podpora léčby nemocného chlapce, opakovaně podpora zvířecímu útulku,..)

Žáci

  • jsou středem zájmu všech zaměstnanců školy, vše se v naší škole děje pro žáky
  • jsou vedeni k porozumění a vzájemnému pochopení, komunikaci a spolupráci
  • se dobře orientují v prostředí naší pěkné, malé a přehledné školy i v jejím okolí
  • mají možnost se podílet na chodu a dění  školy prostřednictvím žákovského parlamentu
  • mají v učitelích své průvodce, rádce, pomocníky
  • mají prostor k seberealizaci v rámci třídy a školy a zároveň i na veřejnosti (akademie, talent, výstavy)
  • mají možnost k porovnávání svých znalostí a dovedností s žáky jiných škol
  • mohou své požadavky, problémy sdílet a řešit ihned a bez obav se svými učiteli
  • znají všechny učitele a zaměstnance školy, vědí kdo je kdo, odpadá anonymita
  • se vzdělávají nejen v prostorách školy, ale také v prostřednictvím exkurzí a výletů v různých firmách, organizacích a společnostech, muzeích, galeriích, ….
  • s SPU atd. …..  jsou úspěšně integrováni
  • 1. stupně mohou trávit čas ve školní družině
  • mají krom svých učitelů také možnost porady se školním psychologem a jeho pomoci
  • mají jasně a srozumitelně stanovena svá práva a povinnosti
  • organizují své aktivity ve škole prostřednictvím třídní samosprávy

Rodiče

  • jsou pro nás partneři ve výchově a vzdělávání dětí
  • s námi mohou konzultovat v případě potřeby otázky týkající se jejich dítěte a jeho vzdělávání a výchovy
  • mohou se obracet na zaměstnance školy se svými problémy týkající se výchovy a vzdělávání jejich dítěte
  • mohou konzultovat v době, která jim vyhovuje a které se umíme přizpůsobit a domluvit se na ní
  • mohou využívat různé formy komunikace s vyučujícími - osobní kontakt, e-maily, telefony, sms,  Bakaláři - komens, žákovskou knížku
  • zveme ke spolupráci (ŠvP, výchova k volbě povolání), ke vstupu do školy či do výuky v případě zájmu či potřeby, podporujeme rodiče v jejich práci s dětmi
  • mohou pravidelně sledovat výkony svých dětí při veřejných aktivitách – školní akademie, Talent, sportovní soutěže, akce PRST - odpoledne pro rodiče a jejich děti
  • mají možnost účastnit se akcí pořádaných školou - kulturních, sportovních, uměleckých, zábavných v rámci PRST, spaní ve škole, akce školní družiny, škola v přírodě
  • podílejí se na vzdělávacím procesu – pořádají besedy o svých profesích s žáky školy v rámci výchovy k volbě povolání

Učitelé

  • jsou zkušení odborní pedagogové s odpovídajícím vzděláním
  • mají rádi svou práci, rádi učí, jsou tu pro své žáky
  • mají k žákům partnerský vztah založený na vstřícnosti, komunikaci a vzájemné spolupráci
  • respektují osobnost a individualitu žáka, pečují o jeho všestranný rozvoj v oblasti vzdělávání a výchovy
  • jsou tu pro své žáky nejen jako učitelé, ale i jako průvodci, rádci a pomocníci v oblasti vzdělávání a výchovy
  • vytvářejí podmínky a dávají žákům dostatek prostoru k jejich rozvoji a seberealizaci
  • naslouchají svým žákům, jejich přáním, potřebám a zajímají se o žáka jako celistvou osobnost s vlastním názorem a postojem, s jeho přáními, radostmi i starostmi
  • zajímají se o své žáky a jejich život v souladu s potřebami žáků, nejen o to, že „ mají pracovat/učit“
  • jdou příkladem svým žákům v oblasti zdravého životního stylu, všichni učitelé jsou nekuřáci, věnují se sportu a sportují i se svými žáky (ŠvP)
  • pomáhají žákům řešit problémy vzniklé v souvislosti se vzděláváním i vyplývající z běžného života žáků
  • vedou a pečují o třídní kolektivy, aby tyto byly tolerantní a respektující své jednotlivé členy a zároveň respektující zájmy celku (třídy, školy)
  • usilují o začlenění každého jednotlivce do našeho školního společenství, dbají na pohodu a vzájemný prospěch jednotlivce i společenství
  • dbají na co největší zapojení a aktivitu žáků v procesu učení
  • zpestřují dětem běžnou výuku dalšími výchovně - vzdělávacími aktivitami a vytvářejí prostor pro učení prostřednictvím propojení s praxí, přičemž dbají na souvislost a návaznost na výchovně vzdělávací proces dle švp ( návštěvy jiných měst, divadel, kin, výstav, besed s odborníky z praxe a jiných vzdělávacích pořadů, tematické výlety a vycházky,…)
  • radují se se svými žáky z dosažených úspěchů, zamýšlí se nad příčinami neúspěchu, hledají společně cesty vedoucí k nápravě a zlepšení
  • řeší vzniklé problémové situace ihned, „nezametají problémy pod koberec“, byť tato řešení a jejich event. zveřejnění nemusí být vždy „populární“… cílem pedagogů je však bezpečné prostředí pro naše žáky
  • spolupracují s rodiči v oblasti výchovy a vzdělávání jejich dětí, naslouchají jim, hledají, nabízejí a doporučují možná či potřebná řešení, radují se z dosažených úspěchů
  • spolupracují s rodiči v oblasti mimoškolních aktivit
  • spolupracují s odbornými institucemi – psychologické poradny, magistrát, policie, tisk, zájmové a společenské organizace, OSPOD, instituce zabývající se prevencí sociálně-patologických jevů,
  • průběžně a systematicky se dále vzdělávají a rozšiřují své kompetence
  • pečují o pěkné a kultivované školní prostředí
  • podněcují a vedou děti k etickému chování a jednání

Školní vzdělávací program „Kvalitní vzdělání ve všech směrech“

  • dbá o celkový vyvážený rozvoj ve vzdělávání a výchově žáka
  • podporuje jazykové vzdělávání  - od 1. třídy učíme AJ, od sedmé třídy si mohou žáci zvolit volitelný předmět AJ a tak navýšit svou jazykovou výuku o dvě hodiny, pracujeme s materiály z prestižního vydavatelství Oxford, British Council, Mary Glasgow, Cambridge, spolupracujeme s Evropským centrem jazykových zkoušek a umožňujeme žákům připravit se a vykonat tyto zkoušky přímo v naší škole
  • podporuje sportovní rozvoj žáků - sportovní dny, sportovní soutěže, škola v přírodě zaměřená na sport, lyžařské výcviky, venkovní plavecký bazén, žáci mohou jezdit do školy na kole - mají prostor pro kola, umožnujeme netradiční sporty
  • při výchově a vzdělávání používáme moderní i tradiční osvědčené metody a postupy

Ocenění školy

https://eshopschool.scio.cz/Oceneni?r=23254

Masarykovu základní školu v Debři díky její poloze navštěvují děti z přilehlých obcí

  • Bítouchov
  • Bradlec
  • Bukovno
  • Čistá
  • Dalešice
  • Dalovice
  • Debř
  • Hrdlořezy
  • Josefův Důl
  • Mladá Boleslav
  • Podlázky
  • Zvířetice